BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, December 27, 2010

Kawan.

Saya start untuk mencari kawan lama balik. Tiba tiba jadi rindu. Sangat sangat. Nak contact nombor mereka telah saya delete dulu. Masa dulu. Jiwa serabut masa dulu. Sorry! Lepas tuh terjumpa balik dengan sorang kawan ni. Kawan lama. Tak lama pun kami berkawan. Sekejap je. Lebihnya kepada sepecial friend. Kan dah cakap lelaki dengan perempuan mana boleh jadi kawan sampai bila bila. Haih!

Dia nih dulu tempat sumber saya. Saya nak buat keputusan semua rujuk dia. Betapa penting dia dalam hidup saya. Sangat! Tak dinafikan lagi. Saya memang banyak bertanya dan dia sabar melayan saya. Haih! Kemudian kita bergaduh besar. Sangat! Rasa macam tanak cakap dengan dia langsung. Dia call layan buat tak layan. He text? He rarely text me. Katanya dia tak suka text. Dia lebih suka bercakap. Oke then.

Kemudian we make a perjanjian. When we reach 24 dan takde sape sape kami aku bertunang. Ouh wait! When i'm 24 dan dia 27. Gila kan? Birthday saya yang ke 24 nak jumpa dekat klcc pakai baju kurung warna hitam dan dia cakap dia pun pakai baju melayu warna hitam. Haha! Saya ingat lagi tuh. Tergelak dengar. Tapi itu dulu. Janji dulu dulu. Dia bz sekarang dan saya pun. Dengar dengar cerita katanya nak pergi ke New Zealand. Entah betol entah tak tatau la. But if you go take good care. Dan perjanjian itu tergantung macam itu saja. Patot ke saya pergi? Ahh! Lambat lagi. Tayah pikir pikir. Belajar dulu. Yeah!

Sunday, December 26, 2010

Gahh!!

Dah beberapa hari saya cuba untuk menghubungi seseorang nih. Tapi macam apa tah. Tak reti reti nak angkat call dan tak reti reti na balas text saya yang tah berapa tah saya hantar. Manusia manusia macam ni memang buat saya rasa macam menyampah sangat sangat. Baik tayah ada phone je kalau tak reti nak angkat ke apa! Kalau saya buat macam nih tahu pulak nak melenting nak apa kan. Asal dia buat boleh pulak. Geram je nak pergi pukul pukul. Huh! Nate gilo babi lah mum!! There i said it. Puas hati. Puasssssss! Muahahahahhaa!

Saturday, December 25, 2010

Move On.

Hari ini along dengan angah datang berdua duaan bersama dengan barang barang saya yang segunung tuh. Gahh! Rasa macam pindah rumah pulak. Lepas tuh kemas kemas rumah. Yelah! Rumah ini bakal diduduki oleh 5 orang gadis yang gedik. Haha! Sure huru hara nanti. Jangan sampai gaduh besar besar sudahlah. Amin!

Dengan adanya semua barang barang saya. Well! Half of it rasanya maka saya dengan ini secara rasminya menjadi penduduk tetap Johor Bharu yaw! Haha! Poyo tak? Next week budak budak nakal tuh pulak akan datang. Abang Syamer dah siap siap nak berpindah ke Negeri Sembilan. Huih! My family is all over malaysia lah. Ganas tak? Haha.

Tiba tiba terasa energetic gila hari nih. Maka hari hari berkabung saya rasa sudah tamat lah. Lagipun dah nak masuk belajar balik dah. Lesen pun kejap kejap lagi dapat lah. Kalau failed lagi buat lagi dan lagi dan lagi sampai boleh sampai makcik JPJ tuh dah naik muak menyampah tengok muka saya dan mungkin serta mungkin dia terus bagi lulus. Haha! Masalah hati dan jiwa? Haa! Time will heal it. Ahh! Macam tak biasa pulak kan? Ya! Dah biasa sangat dah. Lagipun ada kawan kawan nanti bersama. Mereka gula gula hidup saya. Yeah!

P/s: Start mencari kawan kawan lama. Maaf menyombong selama ini. Saya tahu saya loser. Friend? ^^

Wednesday, December 22, 2010

Dang It!!

Manusia Tak Bernama : Na! Aku ada masalah dowh. Tolong aku.

Aku : Uih! Apa hal? Citew kt aku pat.

Manusia Tak bernama: Aku rasa nak berulang lah. Tanak dudok umah abang aku. Akak ipar aku call suruh  jimat bil elektrik. Melambung katanya.

Aku: Lorh! Kau nak berulang? Gila ke apa. Jauh kot. Tayah lah. Jadi pape kang. Tanak aku.

Manusia Tak bernama: Takde ah jauh sangat. Tah la. Serabut aku sekarang. Takpe ah weyh. Aku nak rehat. Nanti aku text ah kau.

Aku: Ouh! Oke. Tak text pun takpe. Take care. Bubye.

Manusia Tak Bernama: Bodoh apa kau nih. Aku tengah serabut nih. Jangan nak perli perli aku lah. Menyesal aku cerita kat kau.

*Sigh* Sorry for caring. Haih.

Kenapa Perlu Berubah?

Gahh!

Orang kata bagus lah kalau ada perubahan dalam hidup. Tapi macam mana dengan perubahan dari baik kepada jahat dan daripada jahat kepada lagi jahat? Ha! Tolong jawab sikit. Seminggu dua ini saya dapati ada perubahan dari orang orang sekeliling saya. Serious man! Tak suka langsung. Yang ketara sangat sangat perubahan adik angkat saya. Ehh! Adik ke? Haha. Well! he's younger than me so kira adik lah. Kan?

Oke! Dia nih dulu punya lah baik kot. Ahh! Oke dia baik lah. Sangat sangat. Tapi ada gak buat sakit hati saya tapi takpe dia baik dan i'm okay with that. Tapi semenjak semenjak dah habis spm nih. Fuh! Lain gila. Oke lah. Tahu lah dah ada awex bagai tapi tapi tayah la kot nak cakap kasar kasar dengan saya. Duhh! Ke memang manusia macam nih aa? Dah ada orang tersayang dia dah start berubah? Ahh! Mungkin mungkin. Haih! Dude if you were reading this. Aku nak cakap satu je "I miss the old you meyh why changed?" Hurm.

Cakap lah Saya Loser. Saya Tak kisah.

Past few days merupakan hari hari paling sedih bagi saya pada tahun 2010. Ahh! Dah lama benda ni berlaku. Rasanya since Raya Haji hari tuh. Lama dah kan? Saya tataw kenapa sebab saya down. Saya tataw kenapa sebab saya perlu bersedih. Orang kata yang the past tuh let it be lah. Tapi orang orang yang berkata tuh lupa kalau takde the past macam mana nak ada benda future.

Dan saya berharap sangat sangat tahun nih cepat habis. 2010 was not the year for me. Ahh! Benci.

Dudok sorang sorang dalam bilik.
Dengar lagu lagu sedih.
Peluk bantal kuat kuat.
Dan menangis.

Ahh! Terapi jiwa.

T______________T

Tuesday, December 21, 2010

Bangun Pagi Gosok Gigi Guna Kodomo Lion. HAHA!

Hai!

Terbangun awal pulak hari nih. Pukul 9 awal ke? Ehh! Saya dah bangun 3 jam awal dari pukul 9 oke! Bukan saja saja nak bangun awal tapi dikejutkan oleh manusia tersayang. Pehh! Pagi pagi lagi kacau. Siap boleh tanya lagi "Ehh yana kau tidur lagi ke?" Haa. Memang lah tak tidur dah kes kau gerak aku. Dok membebel ngan dia kejap. Haih! Banyak pulak cerita nak cerita nya. Tahu lah buat YESRM2 tuh. Yang bengang asal saya buat asyik takleyh jew? Ada unsur pengsabotajan betul lah celsom celcom nih. Gahh!

Kejap kejap lagi nak pergi maxis center kot. Cerok mana tah maxis center. Nama je tinggal kat sini tapi kebanyakkan tempat memang saya taktau. Dan probability untuk sesat di Jb memang lah tinggi kalau merayau rayau sensorang. Uih! Bahay. Dok umah je. Jadi anak dara pilihan ramai. Muahaha! Entah nak ajak sapa tah kt Jb nih memang tak ramai kawan pun. Takat anak jiran sebelah rumah tuh kenal lah sikit sikit. Tuh pun tak boleyh di'consider as close friend pun. Kenal dengan dia kes hari tuh ada masalah apa tah lupa lepas tuh bermula lah bibit bibit perkenalan kami. Cewah! Ayat sebijik macam novel. Geli lah. Haha.

Nak ajak abang Syamer memang dia tuh semendang sibuk. Entah apa yang disibukkan entah. Gahh! Kena jugak pergi maxis center. Hal hidup mati nih kot! Huhu. Sapa free? Jum teman. ^^

Monday, December 20, 2010

Tolong Hargai Saya. Boleh?

Hurm!

Tak perlu maki maki. Tak perlu tembak aku dengan kata kata benci. Tak perlu marah marah dah. Aku sedar sekarang. Tapi ingat. Hari ini kau buat aku esok ada lagi orang buat makin terok kt kau. Lepas tuh tolong jangan meraung mintak simpati dengan aku. I've been fooled by u once dan aku takkan kena lagi dah. Kau pernah tanya aku kan kenapa hidup kau selalu malang? Well sebab kau banyak sakitkan hati mereka mereka yang tak bersalah. Padan muka! Haha! Sampai mati lah malang hidup kau kalau tak reti reti lagi nak hargai orang sekeliling.

Be Happy Lah Yana!

Oke!

Rasa macam tak sabar sabar je kan nak habis tahun ni. Bukan apa. Cuma rasa agak tak best jugak lah tahun nih.  Kenapa? Ahh! Entah banyak yang pelik pelik dan menyedihkan berlaku. Haha!

Saya rasa saya terlalu banyak sangat cakap sampai ada certain certain people naik meluat dengan saya?  Ye! Saya memang jenis potpet 24/7. Saya memang tak reti nak berhenti cakap. Dan bila gelak? Memang disaster! Tapi tapi itu adalah saya. Perlu ke nak jadi orang lain? Haih! Tak reti lah nak berlakon lakon nih. Kalau reti berlakon habis semua pelakon taleyh cari makan. Kan? Haha. Ahh! Tapew la certain certain people tuh tanak dekat saya. Sedih memang sedih. Tapi soal hati dan perasaan mana bolah main paksa paksa kan? Kalau boleh dah lama aku paksa kau. Muahahah!

Ahh! Tapew. Dia kan fames. Memang tak lah kalau dibandingkan dengan saya. Saya reti dok rumah jew. Pakai pun kain batik je. HAHA! Ajak saya pergi tengok RTW memang tak lah kan. Lebih baik saya pergi tengok bola  jew. Takpe lah cakap saya kuno ke kolot ke apa ke. Saya memang dah biasa dengan pujian melampau lampau tuh. Terima kasih bagi saya pujian itu. Haha.

Ahh! Tamo sedih sedih. Zaman kesedihan sudah berlalu. Jum ronggeng! HAHA!

Monday, December 13, 2010

Sudah sudah lah cerita pasal dia.

That night ada seorang kawan lama call. Sorry sangat sangat tak kenal dia ingat dia fames sangat ke sampai saya perlu ingat dia. Dah lah cakap pun macam nak kena tampar. Saya tak kisah orang nak cakap apa apa pun pasal saya " Yana ko bodoh lah." "Yana ko sombong lah". "Yana ko bajet hot lah" Yana itu dan Yana ini saya memang tak kisah. Tapi jangan acap sangat boleh tak. Saya bukan jenis bersabar sangat dan bila saya start marah habis semua yang sensored akan keluar. Berani? Haha!

Dia cerita pasal ex saya. Hadoi! Perlu ke? Tapi dengar je lah. Kesian pulak tukang yang menyampai cerita tuh. Nak je cakap " Weyh aku benci lah dengar cerita pasal mamat tuh." Tapi macam biasa lekat di halkum. Haha! Lepas cerita tuh boleh pulak tanya saya single ke tak. Gila! Saya tak berminat lah. Grr!

Thursday, December 9, 2010

Yana Sayang Along.

Seperti biasa di malam hari saya tak boleh tidur. Entah kenapa tak tahu lah saya. Penyakit sindrom apa tah yang telah terjangkit dekat saya nih. Kini, sudah berada di home sweet home. Haha! Rumah mana? Rumah dekat ampang. Haha! Tapi esok balik JB dah kowt. KOWT! 


Anyway, tadi dok godek godek ada cerita apa boleh tengok. Malas nak tengok cerita hantu sebab saya brani berani takut jew. Malas nak tengok cerita jiwang sebab  MALAS. Lepas tuh jumpa cerita budak nabil berlakon tuh. Lu Pikir apa tah tajuk dia tuh saya peduli apa. Maka tengok lah. Cerita macam biasa lah typical melayu punya cerita tapi kadang kadang saya tak faham storyline dia. Haih! 

Yang menarik nya ada meet uncle hussain konon konon nyanyi la kalau scene scene yang menarik. Alah, macam cerita There's Something About Mary. Rasanya takde lagi kot cerita melayu buat macam tuh. Rasanya lah kan. Entah. Saya bukan peminat cerita melayu yang tegar. Sorry! Cerita nih ada part tacink tacink jugak lah. Tataw la kowt saya jew yang tertacink lebih orang lain tak. Tuh atas hak individu masing masing la kan. Tacink masa yang nabil nak beli kasut sekolah untuk mila. Pehh! Tengok tuhh terus ingat Along. Sumpah! Maka setitik air mata jatuh jugak lah. Ahahah.

Along memang sayang dekat adik adik dia. Along memang selalu protect adik adik dia. Along ganti ayah bila ayah sibuk. Dan yana sangat sayang along yana. Ingat lagi masa dulu, baru lagi pindah KL. Cakap pun slang slang kelantan pekat lagi. Haha! Pekat la sangat kan. Ayah sibuk sangat sangat sebab ada masalah bsns. Memang susah dulu. Susah sangat! Tak macam sekarang. Memang along banyak berkorban dekat adik adik dia. Lebih lebih yana. Haih! Dulu, rapat gila gila dengan along. Sangat sangat.

Sekarang, lebih banyak masa habis dekat Jb. Rumah mama. Jarang ke ampang. Jarang jumpa along. Along tacink tacink baru nak balik. Tuh pun sekejap. Bukan tak nak duduk lama lama. Tapi entah. Along jangan risau. Yana sayang along walau dekat mana yana duduk pun. Yana tak pernah sayang abang Syamer lebih. Yana sayang along lebih. Betul! T____T

Saturday, December 4, 2010

Haih!

Hati jadi macam tak senang duduk bila dia cakap ;

Dia : Orang dah ada Fb dah.
Aku: Err. Since when?
Dia: A few days ago.
Aku: Ramai dah kawan?
Dia: Tak lah. Seratus lebih baru.

Gila! A few days dah ada seratus lebih kawan!

Aku: Banyak la tuh.
Dia: Orang jumpa Fb ex orang tadi. Makin comel. Single lagi. Haha!

Rasa nak terjun KLCC sekarang jugak!

Aku:  Ouh! Add ke dia?
Dia: Add je lah.
Aku: Oke.

Saya benci macam nih. Lebih baik tak tahu daripada tahu.!

Friday, December 3, 2010

Alone!

Hai manusia manusia asing!

Being alone bukanlah perkara yang menyeronokkan lebih lebih lagi jika anda seorang yang jenis banyak cakap macam saya. Abang meninggalkan saya sendirian di tempat yang asing se-asing asingnya. Heh! Even di KL konon konon tempat permainan sendiri pun sesat ini kan pula di tempat yang tak tahu langsung! ZERO!

Abang kasi pesan. " Kalau lapar pesan jew dekat room service tuh. Makan je pape ko nak." Huh? Mahal la weyh. Dan sure punya tak sedap. Tak suka! Membazir nanti! Nak makan macam semalam. Sedap gila tomyam! Nak makan macam hari tuh. Nasi apa tah. Memang sedap dan kenyang serta pedas! Uyooo! Termimpi mimpikan nya. Nak keluar sendiri. Tapi! Lupakan je lah tanak sesat macam di Penang. Nanti susahkan abang. Ingat lagi pesan abang "Orang orang sekarang bukan baik sangat. Nasib baik tak bawak lari ko pergi Thailand". Haha! Caring abang. Macam Iskandar abang Kasyah dalam novel Lagenda Budak Setan. ^^

Sumpah saya lapar yang membuak buak. Nih dah rasa pening pening. Ouh janganlah Hypo! Tolonglah.

Wednesday, December 1, 2010

Bertubi tubi Pulak Masalah!

Hai manusia manusia asing!

Semenjak dua menjak nih terfikir. Ekh nih dah masuk bulan Disember. Tahun 2010 pun nak habis. Maka mula rasa nak demam demam pulak. Pasai apa? Pasal result nak keluar. Oke! Sangat cuak. Bukan la nak mengharap langsung nak dapat AD (Anugerah Dekan) a.k.a Dean's List tuh. Sangat sangat tak mengharap sebab tahu kemampuan takat mana je pun. Saya juga bukanlah student yang 24/7 dok menghadap buku. Maka terpesong lah saya dari kalangan budak budak bijak. Ahaha! Kalau ada rezeki alhamdulilah! Boleh appy Mara kan? Ngew!

Itu kisah result yang konon konon nya keluar pada 10/ 12 nih. Dan rasanya student portal akan sesak pada hari tuh so check saja pada hari berikutnya. Kan? Yang ke-2 pulak kes tempat tinggal. Resident atau Non-resident? Memang lah syok tersangat sangat duduk kolej tuh! Tak diinafikan langsung. 24 jam bersama kawan kawan. Study sama sama. Bla bla bla sama sama. Tapi masalah sekarang ini. Kupon pada sem lepas ada 3 je. Like macam jangan berharap lah anda nak duduk kolej kan. Wakakak! Maka kita pergi pulak kepada alternative satu lagi iaitu non-resident! Memang cukup cukup syurga dudok dekat luar! Orang kata bebas! Memang bebas pun kan tapi masalahnya sekarang dah la takde lesen agak nak berjalan kaki ke? Kalau rumah dekat tuh tapew lah. Tapi kalau rumah jauh mahu aku nangis situ. Betul betul memerlukan lesen kereta sekarang nih. Sapa ada lebih tolonglah kasik!

P/s: Sapa ada kenalan yang reti buat lesen terbang bagi tahu ekh. Muahahah!